dimecres, 5 d’octubre del 2016

Poema preferit de: Montse Pallarés

Segons paraules de la Montse. Aquest poema és un dels seus preferits, degut a que li va regalar la seva filla en el dia del seu aniversari i va ser una pura declaració de sentiments envers a ella..
Aquell dia,  Montse va conèixer a l'Alfonsina Storni, ja que va començar a buscar les seves obres i va descobrir a una dona molt avançada per la època que li va tocar viure: pintora, escriptora i poeta.
Va néixer a Suïssa a l'any 1892, després va traslladar-se a l'Argentina, allí va morir l'any 1938.
Per a Montse és tot un referent com a dona i com a poeta.




       PALABRAS A MI MADRE


 No las grandes verdades yo te pregunto,
que no las contestarias,
solamente investigo si cuando me gestaste
fue la luna testigo ,
por los oscuros patios en flor paseándose.

 Y si cuando en tu seno de fervores latinos,
yo escuchando dormia
un ronco más sonoro te adormeció las noches
y hundirse los pájaros marinos.

 Porqué mi alma es toda fantástica, viajera
y la envulelve una nube de locura ligera,
cuando la luna nueva sube al cielo azulino.


 Y gusta, si el mar abre sus fuertes pebeteros,
arrullada en un claro cantar de marineros
y mirar las grandes aves que pasan sin destino.

Alfonsina Storni

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada